Kjøp og bestilling

Er varene på lager?

Ja alle varer som kan legges i handlekurven er på lager. De som ikke kan legges i handlekurven er varer som ventes inn men med noe leveringstid. Ta kontakt for mer eksakt leveringsdato på disse.

Hva er leveringstiden?

Vi sender normalt ut varene fra vårt lager dagen etter bestilling med sporingsnummer på e-post. Leveringstiden avhenger av postnummer og beliggenhet men er normalt 4-7 dager.

Sender vi til hele landet?

Ja vi sender i hele Norge. Vi sender ikke til Svalbard eller til utlandet.

Følger det med madrass?

Nei madrass følger ikke med men kan kjøpes sammen med sengen med 20% rabatt.

Følger det med sengebunn?

Ja vi leverer alltid sengebunner sammen med sengen og dette trenger man ikke kjøpe separat.

Kan sengene speilvendes?

Nei de fleste modellene kan ikke speilvendes. MEN de fleste av våre modeller produsert i Spania kan speilvendes. Se etter Spansk flagg på produktsiden.

Betalingsmåter?

Klarna både faktura∕Konto og kredittkort + Vipps. Vi tar dessverre ikke imot kontanter ved kjøp av varer.

Hvor mye koster det i frakt dit jeg bor?

Frakt koster til postnummer: 0000-7999 kr 590.- og Frakt koster til postnummer: 8000-9999 kr 890.-

Jeg ønsker å kjøpe varer med betalingsutsettelse, hvordan gjør jeg det?

Kjøp nå - betal etter levering

Når du betaler via Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine.

  • Få alltid varen hjem før du betaler
  • Alltid 14 dagers betalingsfrist
  • Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
  • 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven*
  • Du kan laste ned fakturaen din på klarna.no
  • Mulighet for delbetalinger

Et fakturagebyr på 0 kr tilkommer per kjøp. Hvis betaling unnlates legges det til et purregebyr på 65,00 kr og en forsinkelsesrente på 9,25 %. Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev sendes enten elektronisk eller per post.

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna.

Konto - delbetal i ditt eget tempo!

Vær oppmerksom på at når du velger delbetaling i forbindelse med ditt kjøp er dette et tilbud om delbetaling. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse.

Dette er betalingsmåten for deg som selv vil bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned. Du får alltid varene dine hjem før du betaler, og du får også mulighet til å samle alle dine delbetalingskjøp på en og samme konto. Det betyr kun en faktura uansett antall kjøp med Klarna konto i de butikker vi samarbeider med.

  • Få alltid hjem varen før du betaler
  • Betal fra 95 kr i mnd. eller 1/24 av totalbeløpet
  • Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
  • Alle kjøpene dine samles på en konto og dermed på en og samme faktura
  • Kjøp nå - betal i slutten av neste måned
  • Ett fakturagebyr på 45 kr uansett antall kjøp
  • Du kan når som helst betale hele beløpet

Ved for eksempel et kjøp på 10000 kr med Klarna konto basisvilkår tilkommer det ingen etableringsgebyr. Årsrenten er 22 % hvilket utgjør en effektiv rente på 36,12 %. Prisen på kredittkjøpet er 11771 kr med 12 delbetalinger på 981 kr stk. Eksempelet forutsetter at delbetalingen pågår over 12 måneder. Vær oppmerksom på at minimumsbeløp per måned på produktnivå ikke er det samme som for kontoen i sin helhet. Det er alltid minimum 95 kr per måned.

Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev sendes enten elektronisk eller per post. Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk.

Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt fødselsnummer er også ditt kundenummer hos Klarna. Dersom du ikke velger å gå inn på kontoavtalen du får sendt til din folkeregistrerte adresse, så gjelder likevel avsnittet om fakturavilkår i de allmenne kontovilkårene, se linken under.

Frakt og levering

Tar transportør kontakt før levering?

Ja utgangspuntet er at transportør tar kontakt dagen før utlevering for å gjøre avtale. Slik slipper du som kunde å sitte hjemme å vente på varene.

Bærer dere sengen inn i bolig?

Nei, transportør bærer ikke varene inn eller opp i etasjene. Transportør kjører varene frem til første hindring. Det betyr i praksis at de aller fleste får levert varene ved inngangsdøren nede. Alle sengene delt på mange kolli så det er mulig å bære inn selv.

Tilbyr dere montering?

Nei vi har ingen monteringsservice. Sengene leveres med detaljert monteringsanvisning slik at dere selv monterer. Skulle det være ønske å leie noen til dette anbefaler vi småjobber på facebbok eller LUADO : https://luado.no/.

Sporingsnummer og kontakt NorLines ved spørsmål

Når din bestilling sendes mottar du sporingsnummer fra NorLines eller PostNord. Skulle det dukke opp spørsmål ved sporingsnummer er det bare å ringe NorLines direkte på siste kjente terminal som du finner her: https://norlines.no/kundeservice , PostNord kan nås her: https://my.postnord.no/customer-service. Skulle ikke dette føre frem er det bare å ringe oss på kundeservice 94 18 19 80.

Må man være hjemme å vente på varene?

Nei, transportør tar kontakt dagen før utlevering for å gjøre en avtale.

Vi har kjøpt en seng og ønsker å komme og hente den, når kan vi komme?

Hvis du har handlet hos oss og ønsker å hente varene er det viktig at du tar kontakt med oss på forhånd enten på telefon 94 181 980 eller e-post: post@drommerom.no for å avtale dette. Du får alltid en hentebekreftelse da varene er klare for henting etter fullført bestilling. Normalt kan alle varer hentes umiddelbart etter bestilling. Hvis det haster er det bare å ringe å gi beskjed at dere kommer samme dag.

Lager og butikk

Åpningstider?

Våre åpningstider er: 09-18 alle hverdager og 10-14 lørdager både lager og kundeservice 94 18 19 80.

Må man bestille før man kommer på lager?

Nei, kunde kan gjerne komme å kjøpe direkte innenfor åpningstiden 9-18 hverdager og 10-14 lørdager. Men anbefaler å ringe på forhånd på lørdager da bemanningen er noe redusert.

Jeg ønsker å se sengen før jeg kjøper den, kan jeg det?

Vi har et lite Showroom med noen få produkter utstilt. Men du som kunde kan også komme og se på materialkvaliteten vi bruker og vi kan også åpne en eske slik at du får sett sengens finnish før du kjøper den.

Hvor holder dere til?

Vi har lager rett utenfor Drammen. Teglverksveien 97, 3057 Solbergelva.

Besøkelsestiden på vårt lager er hverdager 09 - 17 og lørdager 10 - 14. Men ring alltid på forhånd da vi av og til er ute på oppdrag.

Garanti og reklamasjon

Garanti?

Ja vi leverer alle sengene med 5 års garanti.

Prisgaranti?

Ja, vi matcher alltid pris på samme seng mot konkurrenter. Send da en e-post etter bestillingen og vi refunderer mellomlegget. Prisgarantien gjelder i 60 dager!

Kan sengene returneres?

Nei ikke når de er montert. Men ellers kan de returneres så lenge orginal embalasje er i orden og kunde betaler returfrakten selv.

Jeg har fått en skadet vare, hva gjør jeg?

Hvis du har fått varer som er feks. transportskadet eller noe lignende er det viktig at du tar bilder av skadene og sender en mail til post@drommerom.no slik at reklamasjons avdelingen raskest mulig kan ta tak i saken. Dette må skje innen 10 dager etter mottatt vare.